Poster zomerfeest 2012

16 augustus 2012 | Communicatie, Grafische vormgeving

Zomerfeest vroeg ons een opvallende én betaalbare zichtbaarheidscampagne te bedenken

Zo deden wij het
De aankondigingsposters van het Gorinchemse Zomerfeest zijn een waar fenomeen aan het worden. Een poster of abri is een vluchtig medium – en dus is voor ons de uitdaging voorbijgangers er zo lang mogelijk naar te laten kijken. Ook voor deze editie is dat bijzonder goed gelukt! Met zo’n 160.000 bezoekers is het Zomerfeest de grootste reünie van de regio. Des te leuker dus als mensen herkend worden. In samenwerking met glamourfotograaf Hunk maakten we daarom 25 foto’s van echte Gorcummers die we op de posters afdrukten. Je moet dan toch nét even langer kijken wie dat is – en of je hem of haar herkent. Daarmee bereikten we aandacht op straat. Overigens voor maar 110 euro, omdat we de 250 posters digitaal lieten drukken. Maar 25 locals hebben natuurlijk ook al snel zo´n 25 Facebook en Twitter accounts – die dan ook volop werden ingezet door onze modellen. Zo bereikte alleen al leraar Arno Pruisen 750 vrienden. Die ook weer vrienden hebben. En ook zij… U snapt: reclamedoel bereikt!

tip van sqziTip! Wat kunt u ermee?
Als u modellen zoekt, kijk dan even of ze veel volgers en vrienden hebben op Twitter en Facebook. Doordat modellen vaak trots zijn op hun werk, is de kans groot dat ze uw campagnefoto´s op hun eigen social media plaatsen en zelfs als avatar gebruiken. Dat mooie koppie geeft u daarmee toch maar mooi gratis reclame! Het kost u niets, net als een kennismakingsgesprek met SQZI. Bel ons dus vandaag nog en ontdek hoeveel dát u oplevert.