Direct Mail KWF

KWF Kankerbestrijding vroeg ons een mailing voor jongeren te ontwikkelen

Zo deden we het
Jongeren (in dit geval van 18 tot 30 jaar) interesseren voor een goed doel, blijft moeilijk. Zeker als er een goede ROI (opbrengst in relatie tot de kosten) tegenover moet staan. Maar het lukte. Geen standaardbrief ondertekend door de directeur deze keer, maar Dolf Jansen die zich per kilometer liet sponsoren tijdens de New York Marathon. Het sponsorgeld ging naar een concreet project, de zorg voor kinderen van ouders met kanker. Extra plus was dat het onderwerp werd behandeld in het BNN-programma ‘Hoe jonge mensen knokken tegen kanker’ dat voor BNN later aanleiding was om de programmaserie ‘Over mijn lijk’ over ongeneeslijk zieke jongeren te maken.

tip van sqziWat kunt u ermee?

TV blijkt een uitstekend (ondersteunend) medium om ook onder jongeren effectief fondsen te werven. De succesfactoren: kies een concreet en voor jongeren aansprekend doel, zorg voor een goede mediamix en kies een benadering die jongeren aanspreekt.