t-shirtactie SQZI

21 november 2008 | Fondsenwerving

Wij vroegen ons zelf wat we voor kinderen in Irak konden bereiken.

Zo deden we het
Geld voor kinderen in Irak. Dat was het doel. We begonnen met een T-shirtactie onder onze klanten. Gewoon, kleinschalig. Geen Mies Bouwmanperikelen. Totdat we 50 T-shirts naar BN’ers stuurden. Nog geen dag later waren we op Radio 3 bij Ruud de Wild. Binnen een week waren we bij RTL nieuws, RTL boulevard, MTV, AT5 en Radio en TV Rijnmond. En stonden we op de voorpagina van De Telegraaf, Spits en Metro. We kunnen u melden: dan moet je flink wat T-shirts vouwen! De shirtjes werden besteld via de website en per SMS. Elke dag gingen er bestellijsten naar de drukker en enveloppen naar de bestellers. Veel werk. Maar buiten de publiciteit bracht deze actie 20.000 euro op voor Unicef lid SHO. En daar ging het om.

tip van sqziWat kunt u ermee?
Tijd kost geld. Klopt. Maar verder heeft deze actie niets gekost en alleen maar heel veel opgebracht. Aan geld. En aan gratis publiciteit (ook érg veel waard). Dus durf. Toon lef. Of bel Ruud de Wild. En sta niet gek te kijken als het lukt. Zo’n actie die helemaal niets kost.