Branding Suture Store

25 juni 2013 | Huisstijl

The Suture Store vroeg ons een branding design te ontwikkelen dat aansluit op haar bedrijfsstrategie

Zo deden we het 
In een zorgmarkt die geregeerd wordt door een handvol (dure!) A-merken, zag The Suture Store een gat in de markt voor chirurgisch hechtingsmateriaal. Dezelfde kwaliteit, maar dan zonder het dure merk, congressen, golftoernooien, trainingen, glossy brochures en gelikte verkopers – en dus zonder de hoge kosten. Het bedrijf heeft als missie ‘helping hospitals save money’ en dat moest de branding dus ook uitstralen. Lean and mean. Geen toeters en bellen, maar helder en transparant. Dat waren dan ook onze uitgangspunten bij het ontwerpen van de huisstijl, visitekaartjes, briefpapier, verpakkingen en website. Alles straalt nu no-nonsens degelijkheid uit, precies wat de zorgsector verlangt en wat het bedrijf wil uitstralen. ‘Gewoon de beste kwaliteit voor een scherpe prijs’ lijkt trouwens sprekend op onze eigen bedrijfsfilosofie. Misschien zijn we daarom zo aan The Suture Store gehecht?

tip van sqziWat kunt u ermee?
Als u als prijsvechter met fancy verpakkingen komt, gaat uw zorgvuldig opgebouwde positionering in rook op. Straalt u luxe en exclusiviteit uit, dan geeft u uw klanten geen plastic zakje mee. Branding komt terug in vrijwel alles wat u doet, dus het is verstandig er regelmatig bij stil te staan. Doe het eens met een conceptstudio, zoals SQZI! Wij zijn erin getraind het maximale uit uw huisstijl en positionering te halen – en uw bedrijf een logisch en continu gezicht in de markt te geven. The Suture Store is voor ons een absoluut schoolvoorbeeld van hoe het kan. En hoe het eigenlijk moet. Wanneer bespreken we wat we voor ú kunnen doen? Bel Bianca vandaag nog voor een kennismaking!