webdesign Zeilklippers

3 januari 2012 | Webdesign

Zeilklippers vroeg ons de bestaande website te verbeteren

Zo deden we het

Via Zeilklippers.nl kunt u een zeilklipper huren. Dat was zo en dat blijft zo. Maar de website kon wel beter. Aan SQZI de taak dat te realiseren! We hebben de ‘Persuasion Architecture’ techniek gebruikt – een techniek die ervoor zorgt dat ieder soort mens de website kan gebruiken op een manier die hem of haar aanspreekt. Beetje theorie? Om iedereen op een passende manier te verleiden en te overtuigen, zijn vier typen mensen gedefinieerd. De spontane beslisser, de humane persoon, de methodische mens en de competitieve persoonlijkheid. De spontane beslisser wordt op Zeilkipper.nl tevreden gesteld doordat hij in drie stappen snel een klipper kan uitzoeken. Omdat het de humane persoon om imago en beleving gaat, hebben we ervaringen van andere klanten en mooie foto’s in de website verwerkt. De methodische mens baseert zijn aankoop vooral op feiten en logica – dus ook alle specificaties en details van de schepen hebben we opgenomen. De competitieve persoonlijkheid vindt het ten slotte een fijne website doordat hij kan beslissen op basis van rationele zaken als prijs en prestaties. Heeft Zeilklippers.nl zo toch maar mooi de wind in de zeilen gekregen.

tip van sqziWat kunt ermee?

Persuasion architecture klinkt wellicht wat theoretisch, maar de basis is een aloude bekende: Denk vanuit de klant en u heeft succes. Of u nu één soort klant bedenkt, vier of honderd – het gaat erom dat uw boodschap overkomt op de manier die uw klant van u verwacht. Gelukkig hebben we bij SQZI vooral de competitieve persoonlijkheid. Daardoor weet u zeker dat we de strijd niet opgeven voor ook u de perfecte website heeft. Weten hoe? Stuur een e-mail – en laat u verleiden!

responsive-HTML5-W3C-drupal