website bouwbedrijf

20 februari 2012 | Webdesign

Van Daalen vroeg ons via een nieuwe website kopers te vinden voor de Doetse Hoeve

 Zo deden wij het
In een moeilijke huizenmarkt moet je alles uit de kast halen om het wervingsbudget optimaal te benutten. Dat is dan ook precies wat projectontwikkelaar Van Daalen wilde: een website laten maken die leads genereert – en in dit geval potentiële kopers voor het nieuwbouwproject de Doetse Hoeve. Omdat Van Daalen per jaar meerdere projecten ontwikkelt, hebben we de website zo ontworpen dat een nieuw project binnen een dag online kan staan. Dat scheelt niet alleen in kosten, het maakt het bedrijf ook flexibel en efficiënt. Bewust kozen we er vervolgens voor de informatie getrapt te verstrekken. Niet alle informatie was dus direct op de website te vinden – we bouwden een call to action met een drempel in. Daarmee werden de minder geïnteresseerden gefilterd en bleven de écht geïnteresseerden over. Die personen ontvingen een documentatiepakket in dezelfde stijl als de website. Stap drie was daarmee alvast voorbereid: het gesprek met de makelaar of projectontwikkelaar. Geïnteresseerden waren in deze fase immers inhoudelijk al op de hoogte, dus kon direct met de verkoop worden gestart. Nieuwsgierig maken, informeren en dan pas verkopen – zo besteed je energie en geld effectief in iedere fase!

tip van sqziWat kunt u ermee?
Als u efficiënt met uw marketingbudget wilt omgaan, is het verstandig een drempel in te bouwen in uw informatievertrekking. Maak prospects nieuwsgierig, bijvoorbeeld op uw website, maar geef nog niet alles weg. Daarvoor moet men contact met u opnemen en adresgegevens achterlaten, bijvoorbeeld om een brochure aan te vragen. Alleen de werkelijk geïnteresseerde personen zullen dit doen. Zo bouwt u een gedegen bestand op van adressen die het waard zijn om verder in te investeren.

responsive-HTML5-W3C-wordpress