Website InGorinchem

21 juni 2013 | Webdesign

Stichting InGorinchem vroeg ons een platform voor het uitgaanspubliek te ontwerpen

Zo deden wij het
Door de opkomst van webshops en andere online handigheden blijven steeds meer mensen steeds vaker thuis. Gemeenten worstelen daardoor met verpaupering. Hoe krijg je meer leven in je stad? Het is hét onderwerp van alle lokale ‘leisurenota’s’ die nu worden geschreven. Gorinchem mag blij zijn met de Stichting InGorinchem die bijdraagt aan het levend(ig) houden van de stad. Fotograaf Ivo van Willigen, die het nachtleven van het lokale uitgaanspubliek vastlegt, kwam met het idee. Samen met hem en de techneuten van Crossmedia Vision ontwikkelden we een website rond zijn fotografische hoogstandjes – die bizar veel verkeer op de website genereren. Na een weekendje stappen nog even nagenieten en je foto’s met vrienden bekijken…de ideale klantenbinder! We bedachten een webdesign die de doelgroep aanspreekt en zorgden voor een krachtige koppeling naar Facebook. We vulden de website aan met onder andere een agenda, zodat alle fotokijkers vanaf nu direct weten waar ze de volgende keer uit kunnen. Zo zorgt een online community thuis voor meer leven in de brouwerij buitenshuis.

Tip! Wat kunt u ermee?
Weet u wat úw klanten vooral aanspreekt in een website? Is dat plaatjes kijken? Achtergrondinformatie lezen? Actualiteiten bijhouden? Maak dát dan de centrale focus van uw website. We wisten van InGorinchem dat het bij de doelgroep erg werd gewaardeerd om foto´s te bekijken na een avondje stappen. Dat is dus de centrale focus geworden, waardoor de bezoekersstroom vrijwel was gegarandeerd. Vervolgens hebben we er andere doelen omheen gebouwd, zoals een agenda die we graag wilden communiceren. Vaak zorgt een koppeling met Facebook vervolgens nog voor een sneeuwbaleffect. Hoe? Dat vertelt Bert van Meteren u graag. Dus bel hem even!

responsive