webdesign IHC Merwede

10 oktober 2011 | Webdesign

IHC Merwede vroeg ons haar bezoekers wegwijs te maken binnen 32 (!!) websites en een portal.

Zo deden we het
“Ik wil meer weten over palletje XYZ (versie 4 uit 1983) dat hoort bij moertje 678 (van alle productiejaren, behalve 1978) van dat ene speciale baggerschip dat gebouwd wordt bij 1 van de 32 bedrijven van IHC Merwede (maar vraag me even niet welke). Kan dat?” Tuurlijk! Vanaf nu wel. Het was geen eenvoudige opdracht, maar samen met specialisten Techmace voor de content en alterNET voor de bouw (Typo3) en begeleiding hebben we alle 32 websites van IHC Merwede zo omgevormd dat bezoekers er nu precies (en eenvoudig) vinden wat ze zoeken. Extra uitdaging was vanuit de klant te redeneren en hem in maximaal drie klikken op de goede pagina te laten komen. Techmace bedacht hiervoor een slim systeem om doelgroepen te definiëren en op basis daarvan een heldere website structuur aan te leggen. SQZI was verantwoordelijk voor een functioneel ontwerp op basis van een simpele gedachte: visualiseer en betrek de klant. Maak inzichtelijk welke keuzes er zijn, zodat hij een afgewogen besluit kan nemen. Simpel bedacht, lastiger uitvoerbaar. We deden het dan ook samen met AlterNet, omdat dit bedrijf als geen ander weet wat Typo3 kan.

tip van sqziTIP! Wat kunt u ermee?
Verdiep u in uw klanten. Het zijn bijna gevleugelde marketingwoorden. Maar ook hier gaan ze op. En specifiek voor een website: verdiep u in het internetgedrag van uw klanten. Waarschijnlijk gaat voor hen op wat voor ons allemaal opgaat als we online gaan. We willen snel informatie, antwoorden en oplossingen. Een klant kijkt naar hoe logisch uw website is ingericht en wil snel vinden wat hij zoekt. En anders gaat hij wel naar een ander. Snel.

Meer weten over Typo3 ?
Bert van Meteren vertelt u graag meer over dit project: bert@sqzi.nl of bel gerust 0183-563727

responsive-HTML5-W3C-typo3